Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för statistiska ändamål och för att kunna visa dig mer personligt anpassat innehåll på vår hemsida.
Läs mer om cookies och vår integritetspolicy här.Bedömning
Vad ska bedömas i fritidshemmet och hur ska vi gå till väga? Om vi inte stannar upp och tar ställning till hur elevernas lärande och utveckling tar sig uttryck är risken att det informella lärandet inte synliggörs. Då riskerar även vikten och värdet av våra insatser att utebli. En väl formulerad formativ återkoppling stärker eleven och ökar motivationen. När vi lyckas beskriva för eleven vad målet är, hur eleven ligger till i förhållande till målet och hur eleven ska gå vidare så jobbar vi formativt. Först då blir lärandet synligt både för eleverna och för deras vårdnadshavare.
Välj 2-4 moduler.

Dela med dina kollegor!
Kontakta mig
Jag hjälper dig gärna med dina frågor om uppdragsfortbildning.

Fortbildningsrådgivare
Evert Norberg Karkulahti