Så bygger du en strukturerad, språkligt medveten undervisning som ger resultat
Vill du ge dina elever de bästa förutsättningarna för att lyckas med läsning och skrivning? Med strukturerad phonics-träning och RTI-modellen bygger du undervisning som gör skillnad. Här får du konkreta verktyg för att skapa sammanhang mellan ljud och bokstäver – och hjälpa eleverna mot automatiserad läsning och stavning.
Du får lektionsmaterial som du kan använda direkt.
Här får du både kunskap och praktiska metoder för att bygga en systematisk och språkligt medveten undervisning. Fonem-grafemkoppling, igenkänning av mönster och upprepad träning är centrala delar. Du får material som hjälper eleverna att automatisera läsning och stavning – och därmed frigöra tankekraft till att förstå, tolka och uttrycka sig.
Andraspråkselever behöver bemästra både språket och symbolsystemet. Det kräver undervisning som tydliggör hur ljud och bokstäver hänger ihop – och hur de tillsammans bildar mönster. I den här fortbildningen får du strategier som gör skillnad i både helklass, grupp och för enskilda elever.
...undervisar andraspråkselever i grundskolan och vill arbeta mer strukturerat med läs- och skrivutveckling. Kursen passar dig som söker evidensbaserade metoder och konkret material för klassrummet.
Fortbildningen leds av en erfaren läs- och skrivutvecklare med djup kunskap inom phonics, RTI och undervisning för flerspråkiga elever.
Vi fördjupar oss i Simple View of Reading och Response to Intervention och tittar på hur dessa modeller blir levande i klassrummet. Fokus ligger på phonics, fonem-grafemkoppling och strukturerad färdighetsträning. Du får också verktyg för analys och anpassning – och färdigt lektionsmaterial som gör att du direkt kan sätta igång.