Vanliga frågor

Här listar vi vanliga frågor och svar. Saknar du någon fråga? Kontakta oss nedan så svarar vi dig.

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på vanligt förekommande frågor

Vad är en kurs?

Alla våra kurser har utgångspunkt i läroplaner, aktuell forskning och beprövad erfarenhet. Här träffar du och byter erfarenheter med deltagare från olika delar av landet. Du kan välja mellan att gå kurs på plats hos oss eller att delta på en digital kurs via din dator.

En kurs innebär fortbildning i det mindre formatet. Du ska ha möjlighet att ställa dina frågor och få svar. Vi tar emot ca 30 deltagare per kurs när vi ses i kurslokalen och ibland några fler när vi ses digitalt.

 

Vad är ett uppdrag på plats?

När ni vill samlas i grupp och arbeta med ett specifikt område tar vi tillsammans er fram ett skräddarsytt upplägg utifrån ert nuläge. Vi fortbildar såväl större som mindre grupper: arbetslag, ämneslag, ledningsgrupper, hela arbetsplatser och kommuner. Målet är att ni ska få ny kunskap, inspiration och möjlighet att utveckla en gemensam förståelse tillsammans för att utvecklas. Vi arbetar även i process och med flera tillfällen när det behövs för verksamhetens utveckling.

Vi kommer till er eller om det passar bättre genomförs det digitalt.

Vilka tider gäller för en kursdag?

På plats erbjuder vi heldagskurser från 9.00-16.30, hålltider för dagen:

9.00 Start

10.00 Fika

12.30-13.30 Lunch

15.00 Fika

16.30 Slut

 

Digitala kurser finns både som hel- och halvdag, hålltider för digitala heldagskurser:

9.00 Start

10.00 Fika

11.30-12.20 Lunch

14.00 Fika

15.30 Slut (Ledarskapskurser slutar 16.00)

 

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. 

Var hittar jag de allmänna villkoren?

Allmänna villkor

Kan vi vara med och påverka innehållet?

Ja i våra skräddarsydda uppdrag tar vi ett samtal för att stämma av vilket innehåll och upplägg som passar för er. Det är vår rådgivare Helene Welander som är kontakt.

Vad händer om fortbildningen blir inställd?

Blir en kurs eller konferens inställd meddelas du detta senast 2 veckor innan. Har du betalat kurs- eller konferensavgiften återbetalas denna.

Går det att byta deltagare efter att vi gjort anmälan?

Självklart. Hör av dig till oss så hjälper vi dig.

Vad händer om jag får förhinder?

Fram till 30 dagar innan kursen eller konferensen kan du avboka din plats kostnadsfritt. Efter 30 dagar är anmälan bindande, men vid förhinder går det naturligtvis bra att överlåta kursplatsen till annan person på din arbetsplats.

Jag saknar en bekräftelse

Vi skickar bekräftelsen till den mailadress som uppgavs vid anmälan. Detta görs senast 2 veckor innan fortbildningsdagen. Saknar du bekräftelse kan det bero på att vi har fel mailadress till dig eller att den hamnat i din skräppost. Du kan alltid ta kontakt med oss för att få hjälp. 

Jag är allergisk, hur anmäler jag specialkost?

Eventuell specialkost fyller du i när du gör din anmälan. Du är alltid välkommen att kontakta oss.

Ingår lunch i era fortbildningar?

Vi bjuder på lunch samt för- och eftermiddagsfika på alla våra heldags kurser och konferenser. Detta gäller dock inte Vägledarkalendariet och inte heller våra digitala fortbildningar.

Hur betalar jag?

Vi skickar en faktura. Alla priser som anges på webbplatsen är exkl moms. Logi ingår inte och bokas separat av respektive deltagare.

Vad är en uppdragsfortbildning?

När ni vill samlas i grupp och arbeta med ett specifikt område tar vi tillsammans er fram ett skräddarsytt upplägg utifrån ert nuläge. Vi fortbildar såväl större som mindre grupper: arbetslag, ämneslag, ledningsgrupper, hela arbetsplatser och kommuner. Målet är att ni ska få ny kunskap, inspiration och möjlighet att utveckla en gemensam förståelse tillsammans för att utvecklas. Vi arbetar även i process och med flera tillfällen när det behövs för verksamhetens utveckling över tid. Vi har även handledning som stöd under processen.

Vi kommer till er eller om det passar bättre genomförs det digitalt.

Kontakta oss

Du får gärna kontakta oss!

info@lararfortbildning.se 08-737 68 00