Här listar vi vanliga frågor och svar. Saknar du någon fråga? Kontakta oss nedan så svarar vi dig.
Här hittar du svar på vanligt förekommande frågor
Alla våra kurser har utgångspunkt i läroplaner, aktuell forskning och beprövad erfarenhet. Här träffar du och byter erfarenheter med deltagare från olika delar av landet. Du kan välja mellan att gå kurs på plats hos oss eller att delta på en digital kurs via din dator.
En kurs innebär fortbildning i det mindre formatet. Du ska ha möjlighet att ställa dina frågor och få svar. Vi tar emot ca 30 deltagare per kurs när vi ses i kurslokalen och ibland några fler när vi ses digitalt.
När ni vill samlas i grupp och arbeta med ett specifikt område tar vi tillsammans er fram ett skräddarsytt upplägg utifrån ert nuläge. Vi fortbildar såväl större som mindre grupper: arbetslag, ämneslag, ledningsgrupper, hela arbetsplatser och kommuner. Målet är att ni ska få ny kunskap, inspiration och möjlighet att utveckla en gemensam förståelse tillsammans för att utvecklas. Vi arbetar även i process och med flera tillfällen när det behövs för verksamhetens utveckling.
Vi kommer till er eller om det passar bättre genomförs det digitalt.
På plats erbjuder vi heldagskurser från 9.00-16.30, hålltider för dagen:
9.00 Start
10.00 Fika
12.30-13.30 Lunch
15.00 Fika
16.30 Slut
Digitala kurser finns både som hel- och halvdag, hålltider för digitala heldagskurser:
9.00 Start
10.00 Fika
11.30-12.20 Lunch
14.00 Fika
15.30 Slut (Ledarskapskurser slutar 16.00)
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.
Ja i våra skräddarsydda uppdrag tar vi ett samtal för att stämma av vilket innehåll och upplägg som passar för er. Det är vår rådgivare Helene Welander som är kontakt.
Blir en kurs eller konferens inställd meddelas du detta senast 2 veckor innan. Har du betalat kurs- eller konferensavgiften återbetalas denna.
Självklart. Hör av dig till oss så hjälper vi dig.
Fram till 30 dagar innan kursen eller konferensen kan du avboka din plats kostnadsfritt. Efter 30 dagar är anmälan bindande, men vid förhinder går det naturligtvis bra att överlåta kursplatsen till annan person på din arbetsplats.
Vi skickar bekräftelsen till den mailadress som uppgavs vid anmälan. Detta görs senast 2 veckor innan fortbildningsdagen. Saknar du bekräftelse kan det bero på att vi har fel mailadress till dig eller att den hamnat i din skräppost. Du kan alltid ta kontakt med oss för att få hjälp.
Eventuell specialkost fyller du i när du gör din anmälan. Du är alltid välkommen att kontakta oss.
Vi bjuder på lunch samt för- och eftermiddagsfika på alla våra heldags kurser och konferenser. Detta gäller dock inte Vägledarkalendariet och inte heller våra digitala fortbildningar.
Vi skickar en faktura. Alla priser som anges på webbplatsen är exkl moms. Logi ingår inte och bokas separat av respektive deltagare.
När ni vill samlas i grupp och arbeta med ett specifikt område tar vi tillsammans er fram ett skräddarsytt upplägg utifrån ert nuläge. Vi fortbildar såväl större som mindre grupper: arbetslag, ämneslag, ledningsgrupper, hela arbetsplatser och kommuner. Målet är att ni ska få ny kunskap, inspiration och möjlighet att utveckla en gemensam förståelse tillsammans för att utvecklas. Vi arbetar även i process och med flera tillfällen när det behövs för verksamhetens utveckling över tid. Vi har även handledning som stöd under processen.
Vi kommer till er eller om det passar bättre genomförs det digitalt.