Kvalitetsarbete som gör skillnad – varje dag!

Systematiskt kvalitetsarbete hjälper dig att skapa den bästa förskolan för barnen. Med barnens behov i fokus ger våra erfarna fortbildare dig verktyg för att dokumentera, analysera och utveckla din undervisning – ett strukturerat, hållbart och meningsfullt arbete för ständig förbättring.

Läs mer

Kurs

Lärare och förskolebarn leker

Fånga lärprocesser i förskolan

Så skapar ni ett hållbart kvalitetsarbete där både barn och pedagoger utvecklas

Läs mer
Läs mer
Förskolebarn som åker på trehjuling
Konferens

Förskolans rikskonferens 2025

Vi tar avstamp i det hoppfulla och lekfulla. Lek, kreativitet, innovation och framtidstro, hur tar det plats i förskolans lärandeuppdrag?

Läs mer
Läs mer
Förskolebarn som leker vid ett bord med lärare
Kurs

Undervisning och projektarbete i förskolan

Utveckla din förmåga att leda lärande i projekt där barnens nyfikenhet och läroplanens mål får mötas

Läs mer
Vuxen person som presenterar i ett möte
Vill ni att vi kommer till er?

Boka ett uppdrag!

Låt fortbildaren komma till er och skräddarsy innehåll, upplägg och omfattning utifrån era förutsättningar och behov. Med våra kvalitetssäkrade fortbildningspaket som grund ringar vi tillsammans in era behov och planerar insatsen för att ta er till ert önskade läge. Utvecklingsprocesser sätter vi igång tillsammans!

Jag hjälper dig att planera rätt insatser för att ta er från ert nuläge till önskat läge.

Hélène Welander Fortbildningsrådgivare
Bokomslag Meningsskapande analys
Boktips

Meningsskapande analys i förskolan

Vad betyder egentligen ”analys” i förskolans vardag – och hur gör man? Den här metodboken är en praktisk handbok för dig som vill förstå och använda analys som ett verktyg i förskolans utvecklingsarbete. /Katinka Vikingsen

Boktips

Pedagogiska relationer i förskolan - utveckling och kvalitet

Forskningen är tydlig: relationen mellan pedagog och barn är den viktigaste faktorn för förskolans kvalitet. Marie Eriksson berättar i den här boken hur omsorg, undervisning och värdegrund samspelar för att bilda en helhet. Medverkar gör även Sven Persson, som i många år forskat om just pedagogiska relationer i förskolan.

Bokomslag Pedagogiska relationer i förskolan