Artikel
"En skola för alla” – eller för några få?
Forskaren Gunnlaugur Magnússon riktar kritik mot hur inkluderingsdebatten förs i svensk skola – och efterlyser långsiktiga lösningar där små grupper inte blir en återvändsgränd.
Läs merFortbildning inom specialdidaktik som ger lärare och skolledare verktyg för att skapa en tillgänglig lärmiljö som möter elevers olika behov.
Forskaren Gunnlaugur Magnússon riktar kritik mot hur inkluderingsdebatten förs i svensk skola – och efterlyser långsiktiga lösningar där små grupper inte blir en återvändsgränd.
Läs mer
Behov, beteenden och bemötande – få fritids att funka för fler!
Läs mer
Stötta och utmana elever med särskilda styrkor och ibland även särskilda utmaningar
Läs mer
Möt och utmana elever på olika nivåer.
Läs mer
Professionalisera relationsarbetet på er skola och nå elever som utmanar med stöd av konkreta modeller, metoder och systematik.
Läs mer
Den här utbildningen ger en ingång till hur du som lärare kan möta och stödja elever med språkstörningsrelaterade behov.
Läs mer
Stötta flerspråkiga elever med hjälp av AI. Skapa språkutvecklande lektioner med digitala verktyg – och frigör tid för det som verkligen räknas.
Läs mer
Ett samtal bygger på ömsesidig kommunikation, hörförståelse, funktionellt uttal, kroppsspråk och pragmatisk kompetens.
Läs mer
Låt fortbildaren komma till er och skräddarsy innehåll, upplägg och omfattning utifrån era förutsättningar och behov. Med våra kvalitetssäkrade fortbildningspaket som grund ringar vi tillsammans in era behov och planerar insatsen för att ta er till ert önskade läge. Utvecklingsprocesser sätter vi igång tillsammans!
Hélène Welander FortbildningsrådgivareJag hjälper dig att planera rätt insatser för att ta er från ert nuläge till önskat läge.
Denice Sverla utsågs av juryn till Årets Lärarförfattare 2024 och lagom till terminsttarten i höst kommer hennes nya bok. Boken ger dig konkreta metoder för att fortsätta lyfta lärandet i anpassad skola och särskild undervisningsgrupp.
En riktig läsarfavorit i ny upplaga. Som lärare behöver man inte bara förstå sina elever, utan en lika viktig aspekt handlar om att förstå och hantera sina egna känslor inför sin arbetssituation. /Tuija Lehtinen & Jenny Jakobsson Lundin
Den här boken är skriven av en lärare och en psykolog som tillsammans vill avmystifiera det svåra relationsarbetet och göra det möjligt för fler att lyckas. /Anna Bromark och Stefan Boström