Skräddarsydd fortbildning för små och stora grupper
Fortbildning på plats hos er eller online
När ni vill utveckla en gemensam förståelse i kollegiet så är uppdragsfortbildning den fortbildningsform som vi rekommenderar. Vi arbetar i process och startar där ni befinner er. Ni får föreläsningar och praktiknära forskning, verktyg och metoder, skräddarsytt efter era behov. Fyll i en intresseanmälan så kontaktar vi dig.
Dessutom:
Föreläsningar
Skolutveckling
Vi erbjuder stöd i olika nivåer som hjälper er att organisera och genomföra processen på ett hållbart och systematiskt sätt. Det handlar både om att skapa en gemensam kunskapsbas och om att koppla det som är nytt till den egna verksamheten.
Fortbildningens innehåll:
- Bygga en undervisningsgemenskap där eleverna känner sig trygga.
- Utveckla elevens självbild, identitet och metakognition.
- Möjliggöra parallell social utveckling och kunskapsutveckling.
Utveckla bedömarkompetensen för att öka lärandet och minska prestationspressen.
- Att visa kunskaper – metoder och aktiviteter.
- Bedömning som avstamp för fortsatt utveckling.
- Reliabilitet och validitet – ändamålsenliga bedömningssituationer.
- Sätta betyg – styrdokumenten och lärarens friutrymme.
- Kollegiala metoder för att utvecklas tillsammans.
Boka en uppdragsfortbildning på plats hos er när ni vill lära er hur ni:
- undervisar och skapar struktur med förmågecirkeln
- gör eleven medveten och delaktig i sitt lärande
- utvecklar elevens kommunikativa och sociala kompetens
En processutbildning, skräddarsydd för elevassistenter.
Utforma kommunikativa lärmiljöer som ger elever möjlighet att uppleva och utveckla sin kommunikativa kompetens.
Grunderna till förhållningssättet lågaffektivt bemötande och de tre stegen: hantera, utvärdera och förändra.
Utveckla relationskompetensen och lär om hur kroppsspråket skapar förtroende, samarbetsvilja och lärande.
Om intellektuell funktionsnedsättning och hur vi stöttar elever med IF i sitt lärande.
Lär er använda tydliggörande pedagogik och att utforma och använda visuella verktyg för att skapa tydlighet och struktur i lärandet.