{{ product.title }}
{{ product.preamble }}
Här hittar du fortbildning för dig som arbetar inom F-3. Förskoleklassen är viktig för att ge 6-åringarna en trygg övergång till skolan. Fortbildningarna visar på hur forskning kan omsättas till framgångsrik undervisning. Gå en fortbildning som bidrar till att göra skillnad i undervisningen, stärka elevernas lärande, skapa trygghet och studiero, få med dig arbetsmaterial och verktyg.
{{ product.preamble }}
{{ course.preamble }}
{{ assignment.preamble }}
{{ conference.preamble }}
{{ lecture.preamble }}
{{ blogEntry.preamble }}
{{ page.preamble }}
Gör kartläggningen till en trygg och lustfylld del av undervisningen
För dig som leder kollegor utan att vara chef – få med dig kunskaper som stärker arbetet med att skapa struktur, delaktighet och engagemang på din skola
Bygg automatiserad läsning och stavning med phonics, RTI och evidensbaserad undervisning.
Skapa hållbara utvecklingsstrukturer för ständig förbättring som blir engagerande för kollegorna och ger effekt på elevernas och barnens lärande.
Rätt stöd i rätt miljö – lyckas med särskilda undervisningsgrupper. Organisera lärmiljöer och undervisningsgrupper där alla elever får rätt förutsättningar för lärande och utveckling
Strategier och samverkansmetoder som hjälper grundskolans elever tillbaka till skolan
Variera, motivera och inkludera i undervisningen med analogt och digitalt stöd.
Konkreta verktyg och smarta strategier för lärare i grund- och gymnasieskolan.
Det finns ett stort värde i att tidigt lägga grunden för avkodning och strategier för läsförståelse. Men det finns alltid en risk för att hamna i generella och rentav klyschiga formuleringar kring detta. Vi talar mycket om vikten av läsning, men det gäller att vi också får till strukturen för att öva i vardagen.
Forskaren Gunnlaugur Magnússon riktar kritik mot hur inkluderingsdebatten förs i svensk skola – och efterlyser långsiktiga lösningar där små grupper inte blir en återvändsgränd.
Så skapar du tillit och förtroende. Du som arbetar i förskolan eller skolan har fått ett mycket stort förtroende och tackat ja till det viktigaste av alla ledaruppdrag.
Många upplever den obligatoriska kartläggningen i förskoleklassen som en utmaning. Hur kan man förena den med en inspirerande undervisning? I den här boken berättar Nathalie Lindgren om hur hon med praktiska moment och konkreta tillvägagångssätt får stationsarbete, kartläggning, bildstöd och differentierad undervisning att bilda en helhet som främjar kunskapsutvecklingen.
Låt fortbildaren komma till er och skräddarsy innehåll, upplägg och omfattning utifrån era förutsättningar och behov. Med våra kvalitetssäkrade fortbildningspaket som grund ringar vi tillsammans in era behov och planerar insatsen för att ta er till ert önskade läge. Utvecklingsprocesser sätter vi igång tillsammans!
Hélène Welander FortbildningsrådgivareJag hjälper dig att planera rätt insatser för att ta er från ert nuläge till önskat läge.