Paketera!

Färdiga fortbildningspaket - välj bland våra erfarna utbildares favoriter.

Hittar du inte vad du söker? Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Du hittar kontaktuppgifter längst ner på sidan.

Arbetslagsledarutbildning
Ledarskap och kollegialt lärande

  • Att leda andra – kan man leda utan att vara chef?
  • Vilka processer ska en arbetslagsledare leda?
  • Hur använder vi arbetslagets mötestid på bästa sätt?

Arbetslagsledarutbildning steg 2
Ledarskap och kollegialt lärande

  • Hur vidareutvecklar vi vårt ledarskap?
  • Hur förstärker vi samarbete och delaktighet ytterligare?
  • Motstånd i handling eller attityd – hur gör vi då?

Den formativa verktygslådan
Bedömning

  • Hur jobbar vi med att synliggöra målen utan att döda lusten till lärande?
  • Hur ger vi återkoppling som gör skillnad?
  • Hur får vi kamratrespons och självbedömning att fungera?

Hjärnsmart undervisning
Lärande och undervisning

  • Hur hjälper ni eleverna att skapa hållbara minnesprocesser?
  • Hur bygger ni inlärningsprocesser som hjälper eleverna att tänka aktivt?
  • Hur lär ni eleverna att styra sitt belöningssystem?

Mindset, grit och jävlar anamma
Lärande och undervisning

  • Hur hjälper vi elever att gå från ett statiskt mindset till ett dynamiskt mindset?
  • Hur ser undervisning ut som stärker grit?
  • Hur motiverar vi eleverna till att öva, öva, öva?

Planering och undervisning med effekt
Lärande och undervisning

  • Hur påverkas elevens tänkande av lärarens undervisningsstilar och praxisteorier?
  • Hur arbetar vi med metakognition i klassrummet?
  • Hur bygger vi in fungerande stödstrukturer i undervisningen?

Språkutveckling i alla ämnen
Lärande och undervisning

  • Hur utvecklar vi ämneskunskaperna med hjälp av språket?
  • Hur fångar du känslan för ämnets språkmönster?
  • På vilka sätt kan du utnyttja gruppen för att skapa mervärde för alla elever?

Sätt rätt betyg
Bedömning

  • Hur ska vi tolka värdeord och kvalitet för att kunna sätta rätt betyg?
  • Hur planerar vi undervisningen för att betygssättningen ska bli rätt?
  • Hur sätter vi korrekta kurs- och slutbetyg?

Timperley i praktiken
Ledarskap och kollegialt lärande

  • Hur främjar vi lärares professionella lärande på ett sätt som omedelbart gynnar eleverna? 
  • Hur förändrar vi vår undervisning så att den leder till förbättrade elevresultat?
  • Hur skapar vi strukturer och rutiner som möjliggör lärares lärande?

Kontakta mig

Jag hjälper dig gärna med dina frågor om uppdragsfortbildning.

Fortbildningsrådgivare

Jonas Gille