Lärande undervisning - som lyfter varje elev!

God undervisning är nyckeln till elevernas utveckling. Våra fortbildningar bygger på aktuell forskning och beprövade metoder, direkt anpassade till din vardag. Tillsammans höjer vi kvaliteten i undervisningen, stärker lärarledarskapet och skapar framgångsrika förutsättningar för lärande.

Läs mer

Kurs

Barn som ritar

Stationsarbete för kartläggning

Gör kartläggningen till en trygg och lustfylld del av undervisningen

Läs mer
Läs mer
Elever som leker högst upp på en klätterställning
Konferens

Fritidshemmens rikskonferens 2025

Utveckla ett lekfullt fritidshem med stöd av forskning och hjärtat i praktiken.

Läs mer
Läs mer
AI genererad bild
Kurs

ChatGPT som didaktiskt verktyg

Stärk din kompetens för att använda AI på ett ansvarsfullt sätt i undervisningen. Använd ChatGPT som ett didaktiskt stöd – med trygghet, kreativitet och professionellt omdöme.

Läs mer
Läs mer
Lärare som pratar i möte
Kurs

Gy25 – en reform som påverkar vårt arbete

Planering, undervisning och bedömning inom ramen för Gy25.

Läs mer
Vuxen person som presenterar i ett möte
Vill ni att vi kommer till er?

Boka ett uppdrag!

Låt fortbildaren komma till er och skräddarsy innehåll, upplägg och omfattning utifrån era förutsättningar och behov. Med våra kvalitetssäkrade fortbildningspaket som grund ringar vi tillsammans in era behov och planerar insatsen för att ta er till ert önskade läge. Utvecklingsprocesser sätter vi igång tillsammans!

Jag hjälper dig att planera rätt insatser för att ta er från ert nuläge till önskat läge.

Hélène Welander Fortbildningsrådgivare
Bokomslag Demokratilärande i klassrummet
Boktips

Demokratilärande i klassrummet

Boken lyfter teman som källtillit, bekräftelsebias, skolans juridifiering samt demokratins utmaningar och möjligheter. Anna Klockar och Mia Vestman

Boktips

Bedömning i gymnasieskolan

För gymnasielärare är bedömning en del av vardagen. Bedömning kräver mycket arbete och väcker starka känslor - hos både lärare och elever. Det pratas mycket om bedömning, men trots det känner sig många lärare ofta ensamma i sina tankar kring bedömning och även i själva bedömningsarbetet.

Bokomslag Bedömning i gymnasieskolan